افغانستان

نیویارک تایمز: اکثر درخواست شهروندان افغانستان برای دریافت ویزای بشردوستانه‌ی آمریکا رد شده است!

آسواکانیوز(پنج‌شنبه/۲۸دلو/۱۴۰۰): درخواست اکثر متقاضیان شهروندان افغانستان برای دریافت ویزای بشردوستانه‌ی آمریکا رد شده است و اندکی از این درخواست ها مورد بررسی قرار گرفته است.

نیویارک تایمز، روزنامه‌ آمریکایی در گزارشی نگاشته است که شریف ترجمان پیشین نیروهای ویژه آمریکایی گفته است که درخواست خانواده‌ی وی که برای دریافت ویژای بشردوستانه‌ی آمریکا پس از به قدرت رسیدن ط‌البان در افغانستان رد شده است.

هم‌چنان این روزنامه گفته است که سال‌پار زمانی که نیروهای ط‌البان کابل در اداره خود درآوردند، شماری زیادی از خانواده‌های متحدان آمریکا به کشور های همسایه پناهده شده و از آن‌جا درخواست ویزای بشردوستانه‌ی آمریکا داده‌اند.

در این گزارش آمده که سازمان مهاجرت آمریکا از ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی به این‌سو ۴۳ هزار درخواست ویزای بشردوستانه‌ی آمریکا را دریافت کرده که از این میان کمتر از دو هزار درخواست بررسی و تا ۱۱ فبروری ماه سال جاری در حدود یک ۱ هزار ۵۰۰ مورد رد و ۱۷۰ آن مورد تایید قرار گرفته است.

آمریکا در روند تخلیه بیش از ۱۲۳ هزار تن را از افغانستان خارج ساخت؛ اما هزاران تن دیگر از متحدان آمریکا در افغانستان مانده‌اند و شمار زیاد آن یا پنهان استند یا هم به کشور های همسایه پناهنده شده‌اند و انتظار منتقل شدن به آمریکا را دارند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button