افغانستان

لیندسی گراهام می‌گوید: جو بایدن بی‌ کفایت ترین رییس جمهوری ایالات متحده در دوران زنده‌گی من است!

آسواکانیوز(پنج‌شنبه/۲۰عقرب/۱۴۰۰): لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز جوبایدن، رییس جمهوری ایالات متحده را بی کفایت ترین رییس جمهوری دروان زنده‌گی خودش عنوان کرده است.

گراهام افزود که در میان افزایش تنش‌ها در افغانستان و ادامه ط‌البان به تهدید در برابر امنیت ملی آمریکا، بایدن را مقصر اصلی وضعیت کنونی می‌داند.

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با فاکس نیوز، می گوید: «حال چه می‌کنیم؟ تلاش می‌کنیم تا بدون اینکه طالبان را قدرتمند کنیم، کودکان را از مرگ بر اثر گرسنگی نجات دهیم… چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟ جو بایدن بی‌کفایت‌ترین رئیس جمهور دوران زندگی من است. او نقشه‌ای داشت که به نتیجه نرسید؛ او توصیه‌های نظامی صحیح را رد کرد؛ آنها (دولت بایدن) حتی نمی‌دانند که آیا ۳۵۰ آمریکایی (در افغانستان) باقی مانده‌اند یا ۷۰۰ نفر، اما ما می‌دانیم که هزاران افغان وجود دارند که در کنار ما جنگیده‌اند و اکنون تنها گذاشته شده‌اند.»

او افزود که آمریکا این را می‌داند که افغانستان در حال سقوط و فروپاشی آزاد است،‌القاعده در حال شگوفایی و داعش در حال قوی‌تر شدن است.

لیندسی گراهام در این گفت‌وگو افزود: «طالبان به وزارت امور خارجه آمریکا گفتند در تلاش برای کنترل القاعده، که سوگند خورده است اگر بتواند همه ما (آمریکایی‌ها) را بکشد، به ما کمک نمی‌کنند.»

هم‌چنان لیندسی گراهام گفت که بنا بر این ‌که ‌ط‌البان از هم‌کاری با آمریکا برای مبارزه با القاعده و گروه های تروریستی در افغانستان امنتاع ورزیدند، این خود اعلام جنگ با آمریکا است.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: «اگر مایل نیستید به ما کمک کنید تا با خطر القاعده که ما و همه جهان را تهدید می‌کند، مقابله کنیم، پس از نظر من، بر اساس قوانین جنگ، این واقعاً این یک اقدام خصمانه است. بنابراین افغانستان بزرگترین تهدید امنیت ملی در کوتاه مدت است. این بزرگترین فاجعه انسانی روی کره زمین در شرایط فعلی است و با گذشت زمان، فقط بدتر می‌شود.»

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button