افغانستان

امیرخان متقی در دیدار با هیات مالیزیایی، از آن کشور خواست که در افغانستان سرمایه‌گزاری کند!

آسواکانیوز(یک‌شنبه/۲۶سرطان/۱۴۰۱): وزارت امور خارجه حکومت سرپرست ط‌البان با نشر اعلامیه‌ی گفته امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با هیات مالیزیایی در مقر این وزارت دیدار و درباره مسایل مختلف میان کشوری گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت خارجه می‌گوید که این دیدار نا وقت روز شنبه، ۲۵سرطان انجام شده و در این دیدار دو طرف درمورد تجارت، روابط اقتصادی، سکتور بانکی، روند آموزش و روابط دوجانبه بحث کرده‌اند.

هیات مالیزیایی که به تازه‌گی در روز‌های اخیر به افغانستان آمده‌اند، داتو احمد اعظم عبدالرحمن، مشاور خاص وزیر خارجه مالیزیا برای افغانستان، محمد اظهر مزلان، معاون سکرتر بخش‌ آسای حنوبی و مرکزی و شماری از مقام های دولتی کشور مالیزیا را شامل می‌شود.

آقای متقی در این دیدار به هیات مالیزیایی گفته است که در افغانستان سرمایه‌گزاری کنند: «مالیزیا می تواند که در افغانستان سرمایه‌گزاری کند زیرا یک فرصت خوب مساعد شده است.» او هم‌چنان خواهان همکاری‌های لازم در عرصه بانک‌داری اسلامی در کنار بورس های تعلیمی و ارتقای ظرفیت از مالیزیا شده است.

با این حال هیات مالیزیایی در پاسخ به سرپرست وزارت امور خارجه کشور گفته است که آن کشور به تعامل با حکومت سرپرست ط‌البان ادامه می‌دهد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button