افغانستان

امرالله صالح شهروندان افغانستان را به مبارزه و مقاومت در برابر حکومت ط‌البان در افغانستان فرا خواند!

آسواکانیوز(چهارشنبه/۱۵جدی/۱۴۰۰): امرالله صالح، مقاون نخست اشرف غنی، رییس جمهوری پیشین در فیسبوک خود نگاشته است: «ملیون ها هموطن ما تلاش دارند از زیر حاکمیت بدنام ، ستم گر و بی سر طالبان فرار نمایند. اگر مرز کشور های همسایه باز می بود سیلاب مهاجرت بزرگتر از دوران شوروی می بود. »

او می‌گوید:‌ «تنها دلیل فرار و مهاجرت مشکل اقتصادی نیست ورنه چرا اول متمول ها بیرون شدند. چرا اداره پاسپورت مزدحم ترین اداره در کل افغانستان و بدنام ترین اداره ی گروه طالب است. ملا هیبت الله وجود ندارد. مدیریت استراتیژیک طالبان بصورت کل و در مواقع خاص مدیریت ریز مسایل دراختیار دستگاه استخبارات پاکستان است.»

آقای صالح که خود بیرون از افغانستان به سر می‌برد افزوده است که اگر مطبوعات آزادی نسبی میداشتند معلوم میگردید که چه تعداد از تجار بخصوص صرافان تا حال اختطاف گردیده اند و در اکثر اختطاف سردسته های طالب دست دارند. زیباترین پیام در برابر این وضعیت اسفناک مقاومت و ایستاده گی است. مردم به تنگ آمده اند. استبداد بی اقتصاد و تاریک اندیش ریشه نخواهد گرفت.

امرالله صالح مردم را به مقاومت در برابر ط‌البان دعوت کرده است: «مقاومت یک ارزش است. مقاومت یک پیام انسانی است. مقاومت بخاطر کرامت انسانی است. مقاومت برای حرمت به هویت کثرت گرا و متنوع فرهنگی افغانستان است. مقاومت بخاطر دین است آن دین که در مسجد پس از تکمیل قران برای اطفال کتاب خواجه حافظ و مثنوی تدریس میگردید آن دین که پیامش ساختن ماهیت انسان است نه ریش و عمامه ی او. مقاومت تلاطم نظامی را خواهد پیمود ولی به هیچ صورت حذف نخواهد شد.»

وی هم‌چنان نگاشته است: «اگر طالب ادعای نیک نامی دارد تن به انتخابات بدهد خواهید دید که این گروه نیابتی حتا در دهراود رای نخواهد آورد چه رسد به شهر های بزرگ کشور. پس اتحاد داشه باشیم. تمرکز اصلی بر مشکل اساسی داشته باشیم که طالب و روش غیر انسانی اوست.»

معاون نخست نظام جمهوری پیشین به نسل جوان افغانستان این‌گونه پیام داده است: «پیام من به نسل جوان این است که تمام لایه هایی که از دید شما مانع تلقی میشد از میان رفته است. شمایید و دشمن. وقت آبدیده شدن همین اکنون است. صف مقاومت را تقویت نمایید. انشالله.»

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button