افغانستان

تنش‌ها بر سر خانه و زمین‌های زراعتی در تخار؛ ط‌البان فیصله خود را اعلام کردند!

آسواکانیوز(دوشنبه/۲عقرب/۱۴۰۱): پس از تنش‌ها میان اقوام بر سر خانه‌های رهایشی و زمین‌های زراعتی در منطقه‌ی مهاجرقشلاق ولسوالی خواجه بها‌الدین ولایت تخار، هیئت ط‌البان فیصله خود را اعلام کردند.

طبق فیصله، هیئت ط‌البان پشتون‌ها را مالک خانه‌های رهایشی اعلام کردند و به اساس فرمان رهبر ط‌البان به تاجیک‌ها و اوزبیک‌ها زمین توزیع می‌شود.

انعام‌الله سمنگانی، سرپرست رسانه‌های حکومت روز دوشنبه، ۲ عقرب گفته است که این هیئت از سوی ملا حسن، رییس‌الوزرا ط‌البان برای فیصله نزاع بر سر زمین‌ها تعیین شده بود.

سمنگانی گفته است که طبق اعلام فیصله، خانه‌های مخروبه پشتون‌ها از سوی تاجیک‌ها و اوزبیک‌ها در منطقه‌ی مهاجر قشلاق اعمار گردیده‌اند که به اساس فرمان مولوی هبت‌الله، رهبر ط‌البان ۱۵۰ جریب زمین در نزدیکی شهرک بین تاجیک‌ها و اوزبیک‌ها توزیع می‌شود.

به گفته‌ی سمنگانی نزاع بر سر زمین‌های زراعتی میان پشتون‌ها و اوزبیک‌ها نیز بود که برای فیصله آن یک محکمه‌ی ویژه تشکیل و به کار آغاز می‌کند.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر میان ساکنان مهاجر قشلاق و کوچی‌ها بر سر زمین‌ و خانه‌ها تنش رخ داده بود که شماری از این ساکنان مجبور به ترک محل شده بودند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button