افغانستان

پاکستان از بهر حل بحران افغانستان، برای این کشور نیروی بشری می‌فرستد!

آسواکانیوز(شنبه/۲۵جدی/۱۴۰۰): عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید، به کشور خود دستور داده است که برای مهار بحران بشری در افغانستان، به این کشور در بخش های طب، تکنالوژی معلوماتی، محاسبه و مالی نیروی تعلیم یافته واجد شرایط بشری فرستاده شود و در این‌باره همکاری های دوجانبه با کشور های دوست نیز ارزیابی شود.

عمران نیز از جامعه جهاین و سازمان های کمک‌کننده در جهان خواهان کمک بشردوستانه برای افغانستان از بهر جلوگیری از سقوط اقتصاد و نجات شهروندان کشور شده  است.

هم‌چنان در گزارشی که روز گذشته نیویارک‌تایمز نشر کرد آمده که حکومت ط‌البان در افغانستان با مشکل کمبود کارمندان مسلکی روبه‌رو است و از پاکستان دراین بخش خواهان کمک است.

در گزارش ذکر شده که مشاغل دولتی به عنوان حمایت به جنگ‌جویان ط‌البان و شماری از افراد داده می‌شود که در آرامی در پاکستان زنده‌گی می‌کنند؛ اما همه آن‌ها مهارت های مسلکی مورد نیاز برای کار را ندارند.

در گزارش این روزنامه‌ی آمریکایی آمده که به گونه‌ی مثال: « یک کارمند وزارت دفاع رژیم گذشتهٔ طالبان نام برده که از ۲۰ سال گذشته به اینسو در پاکستان مصروف خبازی بود، اما اکنون منحیث رییس عمومی پولیس ترافیک به کار گماشته است.»

بر بیناد گزارش این رسانه‌، مقام های ط‌البان برای پرکردن خلاء های خود به پاکستان رجوع کرده‌ و از جنگ‌جوریان پیشین ط‌البان که در دو دهه اخیر در پاکستان زنده‌گی می‌کردند، می‌خواهند استفاده کنند، به گفته این گزارش این جنگ‌جویانی است که پاکستان سال ها حضور شان را در خاک خود رد کرده بود.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button