افغانستانبدون دسته بندی

داکتر شیدا محمد ابدالی از طریق ویدیو کنفرانس در سمیناری با عنوان “تغییرات سیاسی در افغانستان و نقش جامعه بین المللی” شرکت کرد.

داکتر شیدا محمد ابدالی از طریق ویدیو کنفرانس در سمیناری با عنوان “تغییرات سیاسی در افغانستان و نقش جامعه بین المللی” شرکت کرد.
سه شنبه ۹ سنبله ۱۴۰۰
دکتور شیدا محمد ابدالی در سمینار مجازی تحت عنوان “تغییرات سیاسی در افغانستان و نقش جامعه بین المللی” که توسط بنیاد صلح ساساکاوا(SPF)، برنامه وزارت معارف، فرهنگ، ورزش، ساینس و تکنالوژی جاپان (MEXT) « کمک در زمینه تحقیقات تحول آفرین (A) -ارتباط و ایجاد اعتماد در تمدن اسلامی» و پلت فرم جاپان  (JPF) به تاریخ ۳۱ ماه آگست سال ۲۰۲۱ راه اندازی شده بود اشتراک کرد.
دکتور شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان در جاپان؛ دکتور آتسوشی سونامی، مدیر بنیاد صلح ساسکاوا؛ آقای تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سابق دبیر کل ملل متحد برای افغانستان؛ آقای کوچیرو تاناکا، استاد دانشگاه کیوو؛ آقای تاکیشی کومینو، دبیرکل خدمات بین المللی کلیسای جاپان (CWS) و رییس مشترک پلت فرم جاپان در این نشست سخنرانی کردند.
در این جلسه نمایند‌ه‌گان نهادهای مختلف از جمله دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و سازمان های رسانه ای حضور داشتند.
شرکت کننده‌گان در مورد تحولات اخیر در افغانستان صحبت کردند و عوامل داخلی و خارجی را که منجر به سقوط دولت در افغانستان شد مورد بحث قرار دادند. افزون بر این، آنها درباره راه هایی که جامعه بین المللی می تواند توسط آن در ایجاد یک دولت فراگیر و مورد قبول شهروندان افغانستان و کشور های منطقه کمک کند، گفت‌وگو کردند.
آنها همچنان در مورد تهدیدهای ناشی از حضور گروه های تروریستی منطقه ای و بین المللی در افغانستان برای ثبات منطقه ای و جهانی بحث کردند. تاکید براین شد که جامعه بین المللی با تلاش جمعی و به موقع با این تهدیدها مقابله کند.
دکتور ابدالی در سخنرانی خود درباره وضعیت کنونی افغانستان صحبت کرد و از اوضاع وخیم بشردوستانه در سراسر کشور خبر داد. وی از جامعه بین المللی خواست تا برای انجام اقدامات فوری برای افزایش کمک های بشردوستانه به افغانستان تلاش کند. افزون بر این وی افزود دولت جاپان و سازمان های بشردوستانه جاپان می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
دکتور ابدالی از جامعه بین المللی خواست تا در ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان کمک کنند و خواستار حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته شد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button