افغانستان

پاکستان: به رسمیت شناختن ط‌البان بسته‌گی به اجماع منطقه‌ی دارد!

آسواکانیوز(یک‌شنبه/۲۹حوت/۱۴۰۰): منیر اکرم، نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه‌ی دان پاکستان گفته است، اسلام‌آباد زمانی دولت ط‌البان‌ در افغانستان را به رسمیت خواهد شناخت که در این‌باره اجماع منطقه‌ی به وجود بیاید.
مساله به رسمیت شناختن دولت ط‌البان بار دیگر در حالی مطرح شده که روز جمعه ۲۷ حوت درباره تمدید ماموریت نماینده‌گی سازمان ملل در افغانستان رای‌زنی صورت گرفت و از ۱۵ عضو شورا ۱۴ آن برای افغانستان رای مثبت دادند؛ اما روسیه رای ممتنع داد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که او مجبور به رای ممتنع شد زیرا تلاش‌ها برای جلب رضایت کشور میزبان برای حضور سازمان ملل نادیده گرفته شده است.
اما بر خلاف این موضوع نماینده چین در سازمان ملل خواستار انعطاف‌پزیری جهان در مقابل افغانستان شده است.
هر چندی که پاکستان در مقابل دولت جدید افغانستان از ابتدا روش نرم و انعطاف پزیری را روی دست گرفته است؛ اما تا کنون تصمیمی نگرفته است که منتهی به شناختن ط‌البان شود.
با این حال قرار است در جریان ماه آینده نشستی به میزبانی چین با حضور نماینده‌گان شش کشور همسایه افغانستان، درباره وضعیت جاری کشور برگزار شود.
گزارش شده است که یک هیات از ط‌البان نیز در این نشست اشتراک خواهد کرد.
بیش از هفت ماه از اعلام حکومت طالبان در افغانستان مب‌گذرد؛ اما تا کنون هیچ کشور حاضر نشده است که دولت جدید افغانستان به رسمیت بشناسد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button