آموزشافغانستان

سه دانشگاه برتر ایران اعلام کرده‌اند که آماده پذیرش دانشجویان دختران افغان استند!

آسواکانیوز(دوشنبه/۱۲جدی/۱۴۰۱): رسانه‌های ایرانی گزارش‌ داده‌اند که سه دانشگاه برتر ایران از پذیریش دانشجویان دختر افغان اعلام آماده‌گی کرده‌اند. این دانشگاه ها پس از تصمیم ط‌البان درباره ممنوعیت دختران افغان در دانشگاه‌های افغانستان این تصمیم شان را اعلام کرده‌اند.

دانشگاه‌های که در ایران اعلام‌ آماده‌گی برای پذیرش دانشجویان دختر کرده‌اند، شامل دانشگاه الزهرا در تهران، دانشگاه کوثر در بجنورد و دانشگاه حضرت معصومه در قم می‌شوند.

دانشگاه‌ الزهرا گفته است که تا ۵۰ دانشجوی دختر افغان را که از تحصیل در افغانستان بازمانده‌اند را می‌پذیرد و برای آنان خوابگاه نیز فراهم می‌کند.

هم‌چنان دانشگاه حضرت معصومه در شهر قم گفته است که تا ۳۰۰ دانشجوی دختر افغان را به گونه‌ای حضوری و ۱۰۰۰ تن دیگر شان را به گونه آنلاین می‌پذیرد و برای شان امکانات تحصیلی را فراهم خواهد کرد.

افزون بر این ابراهیم تقی‌زاده، رییس دانشگاه پیام نور نیز گفته است که این دانشگاه حاضر است تا ۵ هزار دانشجوی دختر افغان را در دوره‌های آموزش حضوری تا ماه میزان سال ۱۴۰۲ خورشیدی بپذیرد.

در حدود دو هفته قبل سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست ط‌البان اعلام کرد که تا امر بعدی دانشگاه‌های خصوصی و دولتی افغانستان به روی زنان و دختران افغان بسته می‌باشد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button