افغانستاناقتصاد

سازمان ملل متحد:در حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان در زمستان ام‌سال با فقر و گرسنه‌گی رو به رو استند!

آسواکانیوز(دوشنبه/۳عقرب/۱۴۰۰): برنامه جهانی غذا و خواربار و کشاورزی (فایو) دو نهاد وابسته به سازمان ملل متحد گفته اند که در حدود ۲۳ میلیون شهرون افغان افغانستان در زمستان ام‌سال با بحران شدید غذایی و اقتصادی رو به رو استند.

در گزارش این دو نهاد آمده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان بحران اقتصادی و بشری در افغانستان به مشکل های خشک‌سالی و بحران بیماری کرونا افزود شده است و آن را برای شهروندان افغان خطر آفر خوانده است.

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه‌ای جهانی غذا با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان در افغانستان گفته است که در ماه‌های آینده میلیون‌ها شهروند  افغان مجبور به ترک کشور شان استند و میان گرسنه‌گی و مهاجرت یکی را انتخاب می کنند.

هم‌چنان در گزارش سازمان خواربار و کشاورزی آمده که پیامدهای خشک‌سالی شدید در افغانستان روی زنده‌گی ۷.۳ میلیون شهروند افغان که برای بقا به کشاورزی و دامداری متکی هستند، تاثیر منفی گذاشته است.

در این گزارش آمده که سازمان فایو در حال تلاش برای جذب کمک‌های جهانی به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیون دالر از بهر کمک به آسیب دیده‌گان است.

کارشناسان سازمان ملل متحد قبلا در باره بحران بشری در افغانستان به علت خشک‌سالی، آواره‌گی و فقر مزمن هم‌زمان با به قدرت رسیدن طابن در افغانستان هشدار داده بودند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button