افغانستان

سفارت پاکستان در کابل: منظور عمران خان از فرستادن نیروی بشری به افغانستان مهاجران با ظرفیت افغان بوده است!

آسواکانیوز(یک‌شنبه/۲۶جدی/۱۴۰۰): سفارت پاکستان در کابل می‌گوید، هدف عمران خان، نخست‌وزیر این کشور از فرستادن نیروی بشری برای کار به افغانستان مهاجران مهارت دیده و آموزش دیده افغان بوده است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه ۲۴ جدی در نشست کمیته اپکس به مقام های این کشور دستور داده بود که از بهر جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان، نیروی بشری آموزش دیده و متخصص برای کار در بخش های صحی، مالی، حساب‌داری و تکنالوژی معلوماتی به این کشور بفرستند.

سفارت پاکستان در کابل گفته است که هدف آقای خان از فرستادن نیروی بشری برای کمک به حکومت‌داری ‌ط‌البان در افغانستان، استفاده از آموزش دیده ها و ظرفیت های مهاجران افغان بوده است و این برنامه روی کار قرار دارد تا برای این مهاجران افغان فرصت کار ایجاد شود.

این سفارت می‌افزاید که این برنامه که آقای عمران خان برای عملی شدن آن به مقام های این کشور دستور داده است مشکل های ط‌البان که در حکومت افغانستان به دلیل کمبود منابع بشری رو‌به‌رو است را بر طرف خواهد کرد.

با این حال نیویارک تایمز، رسانه آمریکایی نیز گزارش داده بود که ط‌البان در حکومت‌داری در افغانستان با کمبود نیروی‌کاری روبه‌رو استند و برای پرکردن خلاء های حکومت‌داری به پاکستان رجوع کرده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت‌ ط‌البان در افغانستان در یک پیام گفته است که افغانستان نیروی کاری تحصیل یافته به اندازه زیاد در خود دارد و نیاز نیست که از بیرون برای پیش‌برد کار در کشور نیروی بشری فرستاده شود.

ساعتی پس از اظهارات عمران خان مبنی بر فرستادن نیروی بشری به افغانستان با واکنش های سیاست‌گران افغان، فعالان جامعه مدنی و کاربران افغان اعم از زنان و مردان همراه شد. از این جمله حامد‌کرزی، رییس جمهوری پیشین، امرالله صالح، معاون رییس‌جمهوری پیشین، ناهید فرید، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی و غیره از مقام های پیشین افغانستان واکنش های تندی از خود بروز داده‌اند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button