افغانستان

دلاور: سهم دادن ۱۵ نفر پیشنهادی جامعه جهانی درحکومت کنونی سبب به رسمیت شناختن ط‌البان می‌شود!

آسواکانیوز(سه‌شنبه/۱۰حوت/۱۴۰۰): شها‌ب‌‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم می‌گوید، جامعه جهانی یک فهرست ۱۵ نفری را به حکومت سرپرست سپرده تا به آنان در حکومت سهم داده شود. او می‌افزاید در صورتی که این پیشنهاد تایید شود، حکومت جدید افغانستان از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته‌ خواهد شد.

دلاور این مطلب را ام‌روز دهم حوت در نشستی که به منظور دومین سال‌روز امضاء توافق‌نامه‌ی دوحه در کابل برگزار شده بود، ابراز کرده و تاکید ورزید که میان این این ۱۵ نفر افراد فاسد و خاین نیز ذکر شده که آن از سوی حکومت ط‌البان در افغانستان تایید نخواهد شد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این نشست می‌افزاید که این فهرست در نخست شامل ۸ نفر، در مرحله دوم شامل ۱۱ و در حال حاضر شامل ۱۵ نفر می‌شود. با این حال او می‌گوید که حکومت جدید در افغانستان برای همه شمول بودن دستگاه تلاش‌های کرده است و هم‌چنان اکثریت کارمندان ملکی حکومت پیشین اکنون به وظایف شان ادامه داده‌اند.

از سویی هم ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر کابینه سرپرست در این نشست گفته است که توافق‌نامه‌ی دوحه به ختم اشغال در افغانستان انجامید و فصل جدیدی را در افغانستان رقم زد.

او در این نشست گفت: «این توافقنامه شکست نظام فاسد و ابر قدرت جهان مثل امریکا است و انتقادم از مخالفین است و از مردم میخواهم که حوصله نمایند و کار نمایند.»

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button