افغانستان

قانون‌گزاران و سربازان پیشین ارتش آمریکا در مقاله‌ی خواهان انتقال ۲۰ هزار کماندوی باقی مانده از افغانستان شدند!

آسواکانیوز(پنج‌شنبه/۱۶جدی/۱۴۰۰): شماری از قانون‌گزاران آمریکایی و سربازان ارتش پیشین این کشور با نگاشتن مقاله‌ای از دولت آمریکا خواسته‌اند که ۲۰ هزار کماندو های باقی مانده افغان را از افغانستان انتقال دهد.

در گزارشی که فاکس نیوز ام‌روز پنج‌شنبه ۱۶ جدی منتشر کرده آمد که مقام های آمریکای می‌گویند، چهار ماه از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان سپری می‌شود؛ اما هنوز در حدود ۲۰ هزار کماندوی افغان که با آمریکایی ها در افغانستان همکاری بوده‌اند، در این کشور باقی مانده‌اند.

در گزارش ذکر شده که افزون بر این که دولت جو بایدن می‌گوید، در جریان تخلیه بیش از ۱۲۰ هزار شهروند افغانستان را از این کشور خارج ساخته؛ اما بیشتر افراد منتقل شده به آمریکا، ترجمان ها و اعضای خانواده‌های آنان نبوده‌ است.

در گزارشی که این رسانه‌ نشر کرده آمده که قانون‌گزاران و سربازان پیشین آمریکا از دولت بایدن انتقاد تند داشته‌اند و گفته‌اند که دولت بایدن برای انتقال حیاتی ترین همکاران خود یعنی کماندو ها هیچ برنامه‌ی ندارد.

سربازان آمریکایی گفته اند که آنان با کماندو های ارتش در افغانستان با آنان یک‌جا جنگیده‌اند، افزده‌‌اند که سربازان کماندو های ارتش افغان سهم بزرگی در جنگ داشته‌اند و تا زمان نهایی شدن روند تخلیه تلفاتی وحشت‌ناکی را متحمل شدند.

مایک والتز، عضو کنگره ایالات متحده به فاکی نیوز می‌گوید: « ط‌البان در حال شکار کماندو های افغان استند که با آمریکایی ها همکار بوده‌اند.»

در گزارش نگاشته شده است که یکی از سربازان پیشین ارتش آمریکا در افغانستان گفته که پس از روند تخلیه تا اکنون در حدود شش هزار کماندو های افغان را با اعضای خانواده های شان با هزینه مالی تیمی زیر نام آناناس از افغانستان بیرون ساخته‌اند.

روند خروج نیروهایاز افغانستان با انتقاد های تند شماری از کشور ها و نماینده‌گان آمریکا رو به رو شده است و گفته شده است که در این روند بیشتر افرادی که آسیب‌پزیر نبوده‌اند از افغانستان منتقل شده‌اند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button