افغانستاناقتصاد

اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان از افزایش بهای مواد اولیه و مواد نفتی در زمستان هشدار داده است!

آسواکانیوز(دوشنبه/۱۲میزان/۱۴۰۰): اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان می گوید: تحولات اخیر سیاسی در افغانستان، پروسه تجارت کشور را با تمامی کشور های جهان به شمول کشور های همسایه را متاثر و مختل کرده است.

اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان در یک اعلامیه نگاشته که نبود روابط تجارتی با کشور های همسایه، روند عرضه و تقاضا در مارکیت های افغانستان را متاثر ساخته و قیمت های تمامی اجناس بخصوص مواد اولیه و مواد نفتی در بازار های افغانستان افزایش یافته است.

در بخشی از این اعلامیه آمده است: «چون فصل زمستان فرا رسیدنی است، تقاضا برای مواد اولیه و مواد نفتی رو به افزایش بوده و عرضه این مواد بنابر مشکلات بانکی، بی ثبات بودن نرخ اسعار و کاهش روابط تجارتی با کشور های همسایه یا متوقف بوده و یا به کمترین میزان انجام میشود.» و هشدار داده در صورت ادامه این روند مواد اولیه و مواد نفتی در زمستان بیشتر افزایش خواهد یافت.

 اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان به منظور تداوم روابط تجارتی و حسنه از کشور های همسایه پاکستان، ایران، ازبکستان و ترکمنستان از رهبری دول آن کشور ها، ادارات و نهاد های ذیدخل و اتاق های تجارت کشورهای همسایه خواسته است تا به دور از معاملات ودیدگاه های سیاسی روابط تجارتی شان با افغانستان را تامین کنند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button