افغانستان

مجاهد از دولت ایران خواست که نباید مهاجران افغان را در خاک خود آزار و اذیت کند!

آسواکانیوز(چهارشنبه/۱۷حمل/۱۴۰۱): ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست به رهبری ط‌البان از دولت ایران خواست که مهاجران افغان که در خاک آن کشور ساکن استند را آزار و اذیت نکنند.

وزارت مهاجران و عودت کننده‌گان افغانستان روز گذشته گفت که ایران در دو روز گذشته بیش از ۷۵۰۰ تن از مهاجران افغان را رد مرز کرده است.

آقای مجاهد در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است: “برای ما گزارش‌هایی رسیده که نشان می‌دهد مهاجران افغان در ایران با برخورد های نا درست رو به رو استند، ما از جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم، آن‌چنانی که در گذشته از مهاجران افغان مهمان‌نوازی می‌کردند، اکنون نیز آنان را مورد آزار و اذیت قرار ندهند.”

هم‌چنان آقای مجاهد گفت که حکومت سرپرست افغانستان این موضوع را از مجراهای دیپلماتیک با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته است.

در کنار این نیز سخنگوی حکومت سرپرست ط‌البان می‌گوید که باید دولت ایران برای مهاجران افغان این اجازه را بدهد که آنان به خواست خود شان به افغانستان برگردند.

واکنش کابینه سرپرست ط‌البان در باره برخورد‌ نا درست با مهاجران در ایران در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه ایران در نشست کشورهای همسایه افغانستان در پکن گفت که ایران در حال حاضر ۵ میلیون مهاجر افغان را میزبانی می‌کند که شماری یاد آنان پس از به قدرت رسیدن ط‌البان در افغانستان به این کشور پناهنده شده‌اند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button