جهان

روسیه استفاده از آیفون را بر مقامات دولتی کشورش منع کرد!

آسواکانیوز(پنج‌شنبه/۳حمل/۱۴۰۱): رویترز به نقل از روزنامه کومراسنت گزارش داده است که کرملین به مقاماتی که در بخش آمادگی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 روسیه کار میکنند، استفاده از آیفون را به دلیل نگرانی های امنیتی و آسیب پذیر بودن این گوشی منع کرده است.

روزنامه کامرسانت به نقل از منابع ناشناس نوشته است، در جلسه که در کرملین با حضور مقامات این کشور برگزار شده بود، سرگئی کرینکو، معاون رئیس دفتر رئیس جمهور پوتین، به مقامات گفت تا اول آپریل بدیل برای تیلفون‌های آیفون خود پیدا کنید.

کامرسانت به نقل از یکی از شرکت کنندگان در جلسه نوشته است:« همه چیز برای آیفون تمام شده است. یا آن را دور بیندازید یا به بچه ها بدهید. همه باید این کار را الی اول ماه اپریل انجام دهند.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت که نمی تواند این گزارش را تایید کند.

شرکت اپل الی اکنون در زمینه اظهار نظر نکرده است. 

کومرسانت گفت که کرملین ممکن است دستگاه‌های دیگری را با سیستم‌عامل‌های مختلف برای جایگزینی آیفون‌ها ارائه دهد و افزود که دستور توقف استفاده از آیفون‌ها متوجه کسانی بوده است که در سیاست داخلی نقش دارند – که کرینکو مسئول آن است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همیشه گفته است که تیلفون هوشمند ندارد، هرچند دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته است که پوتین هر از گاهی از اینترنت استفاده می کند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button