آموزشافغانستاناقتصادسیاست

ستانکزی: منافع سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان، آن‌ها را وادار می‌سازد تا حکومت ط‌البان در افغانستان را به رسمیت بشناسند!

آسواکانیوز(شنبه/۸اسد/۱۴۰۱): شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه سرپرست ط‌البان می‌گوید، که منافع سیاسی و اقتصادی کشور‌های منطقه و جهان، آن‌ها را وادار می‌کند که حکومت سرپرست ط‌البان در افغانستان را به رسمیت بشناسند.

این مورد را در گفت‌وگو با یک رسانه خصوصی در افغانستان بیان کرده و افزوده که کشورهای غربی به خصوص آمریکا هیچ‌گاهی نمی‌خواهند که افغانستان را در انزوا قرار دهند، چون آن‌ها نمی‌خواهند در افغانستان هیچ‌گونه حضور نداشته باشند.

آقای ستانکزی وضعیت اقتصادی، منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی افغانستان را از علت‌های برجسته‌ای برای حضور کشور‌های غربی و آمریکا در افغانستان می‌خواند.

معین سیاسی وزارت خارجه در این‌ گفت‌وگو تاکید ورزیده است که حکومت سرپرست ط‌البان برای هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که اهداف شان را در افغانستان دنبال و برای منافع شان، جغرافیایی افغانستان را به میدان رقابت‌ها تبدیل کنند.

شیرمحمد عباس ستانکزی می‌گوید، که در سطح رهبری حکومت سرپرست ط‌البان صحبت‌ها درباره بازگشایی مکتب‌های دخترانه در شکور جریان دارد و مکتب‌ها به زودی باز خواهند شد.

او هم‌چنان تاکید کرده که آموزش و پرورش حق مسلیم دختران و پسران افغانستان است و حق دارند تا هر سطحی که می‌خواهند به تحصیل شان ادامه دهند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button