افغانستان

ط‌البان: گزارش ها مبنی بر فرستادن نیروی بشری از سوی پاکستان برای کار به افغانستان بی اساس است!

آسواکانیوز(شنبه/۲۵جدی/۱۴۰۰): انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت‌ ط‌البان، گزارش‌ها مبنی بر دستور عمران خان نخست‌وزیر پاکستان برای فرستادن نیروی بشری این کشور برای کار به افغانستان را رد کرد.

قبل از این رسانه‌های داخلی و خارجی و هم‌چنان صفحه‌ توییتر منسوب به دفتر آقای عمران خان نگاشته بودند که عمران خان به مقام های پاکستان دستور داده است، تا نیروی بشری تعلیم یافته از بهر جلوگیری بحران بشری و اقتصادی در افغانستان در بخش های صحت، مالی، تکنالوژی معلوماتی و حساب‌داری این کشور بفرستند.

انعام‌الله سمنگانی می‌گوید: «ده‌‌ها رسانه‌ تماس گرفته اند که در این مورد نظر شما چیست؟ گفته‌ام بروید از یک آدرس رسمی سندی بیاورید که عمران‌خان چنین گفته باشد. تا حال همه شان گم هستند، حقیقت این‌ است که عمران‌خان از کشورهای دوست خواسته است به کمک افغان‌ها بشتابند. لطفا تنها اطلاع رسانی کنید، نه…»

با این حال نیویارک‌تایمز نیز این موضوع را تایید کرده بود و در گزارشی گفته بود که ط‌البان برای کمک به حکومت داری به پاکستان رجوع کرده و از این کشور خواسته‌اند که نیروی بشری«کارمند» برای دولت ط‌البان در افغانستان بفرستند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button