جهان

فابین بوسارت خواهان قرار گرفتن پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شده است!

آسواکانیوز(شنبه/۲۴میزان/۱۴۰۰): فابین بوسارت یکی از کارشناسان اسراییلی در روزنامه اسرائیل تایمز نوشته پاکستان که در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قرار دارد، باید این کشور به دلیل حمایت از تروریستان در فهرست سیاه قرار گیرد و این امر سبب متوقف شدن بودجه تسلیحات کشتار جمعی خواهد شد.

بوسارت تاکید کرده در صورتی که گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفتن پاکستان در فهرست سیاه از بهر حمایت از ترورستان را به تاخیر بی‌اندازد، این گروه شکست خواهد خورد.

بوسارت در این نوشته خود از پاکستان به عنوان اولین کشوری نام برده است که میزبان هزاران تروریست در جهان است و ارتش های تروریستی جهان را اداره می کند و او تاکید کرده ارتش پاکستان گروه های تروریستی را در کنترول خود دارند و هرز گاهی حملات تروریستی در برابر کشور ها انجام می دهد.

او از جامعه جهانی به نحوی انتقاد کرده است که پاکستان بر خلاف سایر کشور های که از تروریسم حمایت می کنند تحت تحریم ها قرار ندارد. آخرین گزارش بین المللی که از سوی کنگره آمریکا در ماه سپتامبر نشر شد، به گروه های تروریستی در پاکستان اشاره کرده به ویژه ، از حمایت ارتش پاکستان برخوردار است.

دولت آمریکا گفته است که، اسلام آباد همچنان پایگاه عملیات بسیاری از گروه های مسلح غیر دولتی است یعنی؛با استناد به مجموعه ای از گزارش های وزارت خارجه آمریکا، کنگره خاطرنشان کرد که پاکستان با وجود ادعاهای متناقض همچنان پناه گاه امن برای تروریسم است.

بوسارت افزوده است که تعهد پاکستان به جامعه بین المللی در اقدام علیه گروه های تروریستی تنها تعهد است و پاکستان در واقع از هر گونه اقدامی در برابر گروه های تروریستی و مخفیگاه آنها خودداری کرده است.

بوسارت در این نوشته خود تاکید داشته که پاکستان باید به خاطر دخالت خود در گروه های تروریستی و عدم توجه به خواسته ها و هشدارهای ناظران بین المللی مانند FATF پاسخگو باشد.

او هم چنان از FATF خواسته که باید مدارک ثبت شده ای را که کشورهای مختلف پاکستان در حمایت از گروه های مسلح ، طالبان ، از زمان سقوط دولت منتخب در افغانستان جمع آوری کرده اند ، ارائه دهند.

بوسارت می افزاید که که پیوندهای پاکستان با گروه هایی مانند شبکه حقانی که به میزبانی گروه هایی مانند القاعده معروف است باید پرده برداری و ضبط شوند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button