افغانستان

جبهه مقاومت: حملات شدید ط‌البان بر بخش‌های اندراب دفع شد؛ ط‌البان: وقوع درگیری حقیقت ندارد!

آسواکانیوز(دوشنبه/۲۷سرطان/۱۴۰۱): جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود ادعا می‌کند که حملات نیروهای نظامی حکومت سرپرست ط‌البان بر بخش‌های از دره اندارب ولایت بغلان از سوی نیروهای این جبهه دفع شده است؛ اما حکومت سرپرست ط‌البان وقوع  هرگونه درگیری در بغلان را رد می‌کند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت امروز دوشنبه، ۲۷سرطان در تویتی نگاشته که نیروهای ط‌البان از روز گذشته به این‌سو حملات شدیدی را بر سنگر‌های نیروهای این جبهه در «دره‌جر» و «قاسان» اندراب ولایت بغلان آغاز کرده‌اند که با شکست سنگین رو‌به رو شده‌اند.

آقای احمدی ادعا می‌کند که در پی این درگیری‌ها ۱۷ تن از نیروهای ویژه بدری و عمری نیروهای حکومت سرپرست ط‌البان جان باخته‌اند. هم‌چنان احمدی مدعی شده است که ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست ط‌البان که برای رهبری جنگ به بغلان سفر کرده بود، با شکست، دوباره به کابل برگشته است.

همزمان با این اسدالله هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان می‌گوید، که در چند روز اخیر در ولسوالی‌های سه‌گانه دره‌ای اندراب هیچ‌گونه درگیری رخ نداده و هیچ نیروی مخالف در اندراب‌ها حضور و فعالیت ندارد.

آقای هاشمی گفته است: « طوری که در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات تبلیغات جریان دارد که گویا در ولسوالی‌های اندراب درگی است و این باغی‌ها آن‌قدر منسجم و منظم نشده‌اند که مناطقی را تصرف کرده بتوانند و اطمینان می‌دهیم در اندراب هیچ دره و ساحی در دست آنان نیست و آنان حتی در کوها حضور ندارند.»

هم‌چنان هاشمی می‌گوید، که گاهی اوقات نیروهای مخالف در بلندی‌های کوه‌ها دست به تیرانداری می‌نند که قابل تشویش نیست.

در کنار آقای هاشمی حضور ملا یعقوب مجاهد را برای رهبری جنگ در اندراب رد کرده و می‌گوید که طرف مقابل آنان به پیمانه‌ای نیرومند نیست که یک مقام‌ بلند پایه نظامی برای رهبری جنگ به بغلان یا مکان‌های دیگر سفر کند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button