افغانستانتکنالوژی

وزارت اطلاعات و فرهنگ:  در جریان یک‌سال گذشته هیچ خبرنگاری در افغانستان کشته نشده است!

آسواکانیوز(سه‌شنبه/۱۵سنبله/۱۴۰۱): ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست ط‌البان می‌گوید که در جریان یک سال گذشته هیچ خبرنگاری در افغانستان کشته نشده است و رویداد‌های خشونت باری که در برابر خبرنگاران رخ داده این وزارت به آن رسیده‌گی خواهد کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت که امروز سه‌شنبه، ۱۵سنبله می‌گوید، که این وزارت تلاش می‌کند تا مانع‌ها فرا راه‌ رسانه‌ها را در افغانستان بردارد.

از سوی‌ هم ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت ط‌البان می‌گوید، که از زمان ورود آنان به کابل هیچ رسانه‌ای از سوی آنان بسته نشده است.

مهاجر فراهی، معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که در حال حاضر ۲۱۹ رسانه دیداری و شنیداری در افغانستان فعالیت دارند و پخش و نشر ۹۵ درصد برنامه‌های «خلاف اسلام و فرهنگ افغانی» کنترل شده است.

در حالی که سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی که منتشر کرده، نشان می‌دهد که پس از روی‌کار شدن حکومت سرپرست ط‌البان در افغانستان، از میان ۵۴۷ رسانه در این کشور ۲۱۹ رسانه از فعالیت بازمانده‌اند. این رسانه‌ها دیداری، شنیداری و چاپی-نوشتاری را در بر می گیرد.

با این حال پس از به قدرت رسیدن ط‌البان در افغانستان، جایگاه افغانستان در رده بندی آزادی رسانه ها در جهان از ۱۲۲ به رتبه ۱۵۶ سقوط کرده است.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button