افغانستان

خبرنگاران در واکنش به سخنان حشمت غنی: کچالو فروشی ننگ نیست، وطن فروشی ننگ است!

آسواکانیوز(سه‌شنبه/۲۴حوت/۱۴۰۰): سخنان حشمت غنی احمدزی، برادر اشرف غنی، رییس جمهوری پیشین افغانستان که خبرنگاران را کچالو فروش و مهاجر خطاب کرد، با واکنش تند خبرنگاران افغان رو به رو شده است.

آقای احمدزی در گفت‌وگو با یک شبکه خبری از فرار برادرش اشرف غنی دفاع کرد و خبرنگاران را عامل سقوط حکومت پیشین افغانستان دانست.

با این حال شماری از خبرنگاران افغان می گویند که کچالو فروشی شغل با عزت است، اما وطن فروشی و رها کردن شهروندان در میدان بی ثباتی، بی عزتی‌ بیش نیست.

به باور این خبرنگاران پیدا کردن پول از هر شغل رزق حلال است، در حالی که رییس جمهور غنی با فرار پول های افغانستان عیش و نوش می‌کند که این شرم آور است.

میلاد سیار خبرنگار پیشین تلویزیون یک در فیسبوکش نگاشته است که:” حشمت غنی را جدی نگیرید؛گریه‌های ماه اسد او را خبرنگاران به یاد دارند، به خبرنگاران زاری می‌کرد که موترم را بردند لطف کنید یک خط خبرش را بنویسید. کچالو فروشی میلیون‌ها بار شغل بهتر و با عزت‌تر از خاک فروشی و دزدی بیت‌المال است. من یک کچالو فروش با عزت هستم؛ وطن فروش نیستم.”

برخی دیگر از خبرنگاران از رسانه ها خواسته اند تا به زودی نگذارند که خیانت و جنایت این چهره ها فراموش شود.

فرحناز فروتن یکی دیگر از خبرنگاران نگاشته است:” مردمان چون حشمت غنی با حمایت از دستگاه فاسد قبلی نباید این همه جرات کنند تا به مردم که زخم خورده است حمله کنند.  غنی با میلیون ها دالر گریخت، حالا کیف اش را می کند. حشمت غنی درنخستین روزها از ترس به طالب زانو زد. کچالو فروش عزت دارد یا حشمت غنی؟”

تاکنون برادر اشرف غنی در برابر این انتقاد ها واکنش نداشته است.

اما حامد حیدری یکی از خبرنگاران افغانستان انترنشنل در یک بحث تویتر گفته است که نظر به شرایط کنونی و تحولات اخیر سیاسی این گفت وگو تنطیم شده بود.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button