افغانستان

امیرخان متقی: دنیا باید درک کند که اکنون طالبان در افغانستان ریشه قوی و تعلقات قومی دارند!

آسواکا نیوز(یکشنبه/۴میزان/۱۴۰۰): امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان می گوید: باید دنیا بفهمد که اکنون با دوره حکومت قبلی طالبان (۲۰۰۰میلادی) تفاوت دارد و اکنون امارت اسلامی در افغانستان ریشه قوی و تعلقات قومی دارد.

آقای متقی در جریان مراسم معرفی سرپرست وزارت صنعت و تجارت تاکید کرد که دیگر در کشور تصمیم برای جنگ و ختم جنگ اتخاذ نمی شود و جنگ در کشور خاتمه پیدا کرده است. او می گوید، تحولی که در افغانستان آمده است مردم در آن نقش داشته اند و مقام های طالبان از یک ولایت به ولایت دیگر برای جنگ فرستاده نشده بود و اکنون در افغانستان مشکل جنگی وجود ندارد.

وی هم چنان تاکید کرد که سرمایه گزاران و تاجر ملی در سکتور های بلند حکومتی گماشته می شوند و پس از این امنیت شان تامین است، گمرکات پول اضافی از تجار ملی نمی تواند وضع کند و هم چنان رشوت وجود ندارد ، باید تجار و سرمایه گزاران در افغانستان فعالیت های شان را به طور عادی پیش ببرند.

متقی می گوید: افغانستان امن برای نفع کشور های همسایه، منطقه و جهان است و باید فشار های سیاسی بالای افغانستان کم شود، افغانستان با هیچ کشور خصومت ندارد و اگر هر کشور با افغانستان اعلام جنگ کند، تجربه دیگر کشور ها را خواهند دید. او همچنان گفت که افغانستان با همه کشور های جهان روابط نیک و دیپلماتیک می خواهد داشته باشد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button