افغانستانمنطقه

تصاویر خوشی و غم افغانان از دوربین یک عکاس افغان، در فرانسه رونمایی می شود!

آسواکانیوز(جمعه/۲۱اسد/۱۴۰۱): تصاویر خوشی و غم افغانان از دوربین یک عکاس افغان، در فرانسه رونمایی می شود.


همزمان با یک ساله شدن سقوط افغانستان به دست طالبان، یک عکاس افغان در فرانسه گالری از از عکس های خود را که دربرگیرنده لحظات خوشی و غم شهروندان افغانستان می باشد، رونمایی می کند.


انتظار می رود حدود دوصد تصویر این عکاس افغان در نمایشگاهی زیر نامه آیینه شکسته رونمایی شود.
شهرداری شهر تخوای فرانسه و نهاد فرهنگی ادلفس در برگزاری این نمایشگاه به تاریخ ۱۹ ماه اگست همکاری می کنند.


احمد شاه عظیمی در این باره به آسواکا نیوز گفت: ” تصاویر من روایت گر دست‌آوردها در بُعد ورزش، مبارزه بانوان، ساخت و‌ساز و زیبایی‌های افغانستان، عمق فاجعه رویدادهای خونین هراس افگنانه و در سوی دیگر فداکاری‌های نیروهای پیشین امنیتی و دفاعی افغان است.”


این عکاس افغانستان که پس از سقوط کابل به دست طالبان به کشور فرانسه پناهنده شده می گوید: با این کار می خواهد نشان دهد که چگونه مردم افغانستان با وجود تمام مشکلات برای پیشرفت کشور شان تلاش می کردند.


عظیمی در ادامه گفت:” واقعا امیدها و آرزوهای مردم افغانستان در نتیجه معامله رهبران سیاسی از بین رفت؛ امروز یک وضعیت شکننده در افغانستان حاکم است و ما و همه رنج می بریم.”


احمد شاه عظیمی یکی از ده ها خبرنگاریست که در افغانستان برای به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و انعکاس حقایق در قالب تصاویر رنج های زیادی را متحمل شده است. او از جمله خبرنگارانیست که در حمله شش درک کابل به شدت زخم برداشته بود، رویدادی که به تاریخ 10 ثور سال 1398 جان 9 خبرنگار افغان را گرفت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button