افغانستانتکنالوژی

روسیه پرواز‌های خود را به ۵۲ کشورجهان به شمول افغانستان از سر می‌گیرد!

آسواکانیوز(چهارشنبه/۱۷حمل/۱۴۰۱): میخاییل میشوستین، نخست وزیر روسیه اعلام کرده که روسیه کشورهای که به تحریم غرب در برابر مسکو نپیوسته‌اند، با رفع ممنوعیت پرواز‌های خود را به آن کشور‌ها از سر می‌گیرد.

میشوستین افزوده است که پرواز‌های روسیه به کشور‌های دوست از سر گرفته می‌شود. قرار است پرواز های های روسیه به ۵۲ کشور جهان به شمول افغانستان از ۹ اپریل، ماه جاری از گرفته شود.

خبرگزاری تاس روسیه در گزارشی در این باره گفته است که برداشتن محدودیت‌های سفری روسیه شاملل کشورهای افغانستان، الجزایر، ارجنتاین، بحرین، برازیل، چین، مصر، هانکانگ، هند، اندونیزیا، عراق، کویت، لبنان، مالیزیا، مالدیف، مراکش، مغولستان، میانمار، کوریای شمالی، پاکستان، عربستان سعودی، تایلند، ترکیه، ویتنام و سایر کشورها می‌شود.

نخست وزیر روسیه نیز می‌افزاید که این کشور محدودیت‌های سفرهای زمینی میان روسیه و چین را هم به زودی لغو خواهد کرد.

این محدودیت ها در سال ۲۰۲۰ میلادی از سوی روسیه به دلیل گسترش ویروس کرونا اعمال شده بود. گفته می‌شود که حریم هوایی روسیه به روی هواپیماهای ۳۶ کشور جهان به شمول ۲۷ عضو اتحادیه اروپا بسته است.

با این حال اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا نیز حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکرایت بسته‌اند.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button