افغانستان

سرازیر شدن سیلاب در پاکستان در روند کمک‌رسانی به افغانستان مشکل ایجاد کرده است!

آسواکانیوز(شنبه/۱۲سنبله/۱۴۰۱): کریس کایی، رییس بخش پاکستان در برنامه غذایی جهان می‌گوید که سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر در پاکستان تاثیر منفی بالای کمک‌رسانی به افغانستان گذاشته است. او این موضوع را جدی می‌خواند.

کمک‌های مربوط به اداره‌های سازمان ملل متحد اکثراً از طریق پاکستان وارد افغانستان می‌شود؛ اما این اداره‌ها هشدار داده‌اند که سرازیرشدن سیلاب‌های بی‌پیشینه در پاکستان روند کمک‌رسانی به افغانستان را با مشکل‌های جدی روبه‌رو ساخته است.

آقای کایی این مورد را روز جمعه، ۱۱ سنبله از راه ویدیو کنفرانس به خبرنگاران در ژنیو بیان کرده است و افزوده که اکنون آنان برای کمک به نیازمندان پاکستان توجه می‌کنند و این روند می‌تواند تاثیرات منفی بالا در کمک‌رسانی به مردم افغانستان داشته باشد.

سرازیر شدن سیلاب در پاکستان در جریان ۲۰ روز گذشته، تلفات و خسارات مالی هنگفتی به این کشور وارد کرده است. نهاد‌های جهانی خسارات مالی بر این کشور را بالغ ۱۰ میلیارد دالر خوانده‌اند. همین‌گونه بیش از هزار شهروند پاکستان جان باخته‌اند.

برنامه غذایی جهان در جریان سال گذشته در حدود ۳۲۰ هزارتُن مواد غذایی را از طریق پاکستان وارد افغانستان کرده است. اما در حال حاضر این اداره هشدار داده که سیلاب در پاکستان، امسال این روند را به مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button