افغانستان

آمریکا، آسترالیا، هند و چاپان: ط‌‌ا‌لب‌ا‌ن برای شهروندان افغانستان که خواهان بیرون شدن از کشور شان استند، گذرگاه امن ایجاد کنند!

آسواکا نیوز(شنبه/۳میزان/۱۴۰۰): رهبران آمریکا، هند، آسترالیا و جاپان طی انتشار بیانیه ای از طالبان در افغانستان خواستند که باید برای شهروندان افغان که می خواهند از این کشور خارج شوند، گذرگاه امن ایجاد کنند.این  بیانیه ای روز جمعه ۲ میزان نشر شده است.

این بیانیه که از سوی کاخ سفید پس از نشست  درباره امنیت منطقه ای یا QUAD صادر شده در آن نگاشته شده است، از طالبان هم چنان درخواست شده که حقوق بشری تمام شهروندان افغانستان از جمله زنان، کودکان و اقلیت ها را رعایت کنند. در بخشی از بیانیه آمده که در نشست امنیت منطقه ای روی اهمین مبارزه با تروریسم در افغانستان و این که از خاک افغانستان به عنوان پایگاه امن تروریستان در برابر کشور های بیرون استفاده نشود، صحبت شده است.

سران کشور های عضو در QUAD در این نشست هم چنان تاکید کرده اند که سیاست های دیپلماتیک، حقوق بشری و اقتصادی شان را در قبال افغانستان هماهنگ می کنند و همکاری های ضد تروریستی و بشردوستانه را در ماه های آینده مطابق به قطعنامه ای ۲۵۹۳ سازمان ملل متحد بیشتر خواهند کرد.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button