افغانستان

سناتوران زن در آمریکا از جو بایدن خواستند تا طرحی را برای حفاظت از زنان افغان ایجاد کند!

آسواکانیوز(جمعه/۱۴عقرب/۱۴۰۰): شماری از سناتوران‌زن در آمریکا با نوشتن نامه‌ای برای جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده خواسته‌اند که طرحی را برای حفاظت از زنان افغان ایجاد کند.

در نامه سناتوران زن جمهوری‌خواه و دموکرات برای جو بایدن آمده که این طرح را برای حفاظت از حقوق اساسی، سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری زنان و دختران افغان ایجاد کند.

در این نامه که روز چهارشنه ۱۳ عقرب به بایدن نگاشته شده در آن ذکر شده که خروج آمریکا از افغانستان، دست آورد های زنان و دختران افغان را که به سختی به حاصل شده است را به خطر می‌اندازد.
این سناتوران زن در نامه افزوده‌اند که عدم موجودیت حکومت مشروع و نیروهای نظامی افغان سبب شده است که از زنان و دختران افغان حفاظت نشود و آنان اکنون از اقدامات ناخوش رژیم طالبان رنج می‌برند.

ط‌البان در تاریخ ۱۷ سپتامبر مکتب های پسرانه را بازگشای کردند؛ اما دختران را از صنف شش به بالا اجازه رفتن به مکتب را ندادند و مکتب های دخترانه در اکثر بخش افغانستان بسته مانده است‌

اما مقام های ط‌البان گفته اند که به زودی مکتب های دخترانه در افغانستان بازگشایی خواهد شد و دختران از صنف شش به بالا اجازه آموزش و پرورش را خواهند یافت.

مقالات مرتبط

جواب دهید

Back to top button